miércoles, 14 de mayo de 2014

Art com a experiència docent creativa en nivells educatius diferents



L'article de Yolanda Lifante Gil titulat "El Arte como experiencia docente creativa en 
tres niveles educativos" aporta molt bones idees per potenciar la creativitat en tres àmbits educatius . El text es troba ple de recursos com la piuntura mural, diverses metodologies creatives, etc. Yolanda Lifante Gil és professora associada de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria (UVEG)

En l'article es mostra com es pot fomentar la creativitat de l' estudiant a través de tres experiències innovadores en diferents etapes de l'educació d'un alumne, a partir de l' Art com a objecte d'estudi: la pintura mural a Primària, els projectes de tecnologia a Secundària i el disseny industrial en Enginyeria a la Universitat. La creativitat no és un do de les persones excepcionals. Totes les persones neixen amb diferents classes i graus de potencial creatiu que en la seva infància necessita (aquest potencial) ser reconegut, estimulat i sustentat per desenvolupar-se. La hipòtesi de partida és: si el docent crea un ambient a l'aula que estimule l' alumnat, al seu torn potenciarà la seva creativitat. Com ja he dit diverses vegades en entrades passades d'aquest bloc, qualsevol persona pot potenciar la seva creativitat si troba l'ambient apropiat per desenvolupar-la, i per això és necessari fomentar la creativitat en tots els nivells educatius. I això és una cosa que es reflecteix molt bé en el text

Per a llegir el text complet en pdf, feu clic ACÍ. (Text trobat a partir de la plataforma Dialnet)

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El artículo de Yolanda Lifante Gil titulado "El Arte como experiencia docente creativa en 
tres niveles educativos" aporta muy buenas ideas para potenciar la creatividad en tres ámbitos educativos. El texto se encuentra plagado de recursos como la piuntura mural, diversas metodologías creativas, etc. Yolanda Lifante Gil es profesora asociada de la Escuela Técnica Superior de Ingeniería (UVEG)

En el artículo se muestra cómo se puede fomentar la creatividad del estudiante a través de tres experiencias innovadoras en distintas etapas de la educación de un alumno, a partir del Arte como objeto de estudio: la pintura mural en Primaria, los proyectos de tecnología en Secundaria y el diseño industrial en Ingeniería en la Universidad. La creatividad no es un don de las personas excepcionales. Todas las personas nacen con diferentes clases y grados de potencial creativo que en su infancia necesita (dicho potencial) ser reconocido, estimulado y sustentado para desarrollarse. La hipótesis de partida es: si el docente crea un ambiente en el aula que estimule al alumnado, a su vez potenciará su creatividad. Como ya he dicho varias veces en entradas pasadas de este blog, cualquier persona puede potenciar su creatividad si encuentra el ambiente apropiado para desarrollarla, y por esto es necesario fomentar la creatividad en todos los niveles educativos. Y esto es algo que se refleja muy bien en el texto.


Para leer el texto completo en Pdf, haz click AQUÍ . (Texto encontrado a través de la plataforma Dialnet)



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